poniedziałek, 4 lutego 2019

Zielone warzywa z adżłanem i kuminem.

Jedząc produkty sezonowe i lokalne, zimą  jesteśmy skazani na niewielka ilość zielonych warzyw.
Zamawiając jak co tydzień warzywa w sklepie internetowym, skusiłam się na brokuła i kapustę pak choi.
Trudno, nie zawsze będę jeść lokalnie i sezonowo, poczułam ogromną chęć na te zielone warzywa i zamówiłam je bez wahania. Najważniejsze, że pochodzą z ekologicznych upraw. 

Do przygotowania dania użyłam jarmużu, brokuła i kapusty pak choi. Zgodnie ze wskazaniami Ajurwedy użyłam przypraw, które sprawiają, że warzywa są łatwiej strawne. 
Adżłan (ajwan) i kumin mają lekko ostry smak i właściwości rozgrzewające, co jest bardzo wskazane o tej porze roku.

Zielone warzywa z adżłanem i kuminem świetnie smakują podane z ryżem basmati lub z kicheri.
Mogą być daniem obiadowym lub kolacją (jeśli nie masz problemów z trawieniem).




Składniki (na 2 porcje):

  • 3 liście jarmużu
  • kilka różyczek brokuła
  • 6 dużych liści kapusty pak choi
  • 1/2 łyżeczki nasion adżłanu
  • 1/4 łyżeczki nasion kuminu
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • 1/4 szkl. gorącej wody
  • sól do smaku


Przygotowanie:

  • Warzywa umyć i osuszyć. Brokuła pokroić na mniejsze kawałki, jarmuż i pak choi pokroić na paski.
  • Masło klarowane rozgrzać na patelni, dodać adżłan i kumin, prażyć nasiona na średnim ogniu, aż zaczną pachnieć. 
  • Dodać brokuła, jarmuż i grube części pak choi. Smażyć 2-3 minuty. Dodać pokrojone liście kapusty, wlać gorącą wodę, przykryć patelnię i dusić warzywa 5-7 minut. 
  • Zdjąć pokrywkę, aby woda odparowała i posolić warzywa.

Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz